Jak aktywność fizyczna poprawia jakość naszego życia?

Jak aktywność fizyczna poprawia jakość naszego życia?

Sport to zdrowie – o tym wiedzą już wszyscy. Ale czy wiemy co tak na prawdę kryje się za tym hasłem? Oto jak aktywność fizyczna wpływa na poszczególne mechanizmy naszego organizmu.

Układ mięśniowy

Pod wpływem wysiłku, któremu poddawany jest organizm wzrasta nasza masa mięśniowa. Jednak nie powinniśmy obawiać się przybrania wagi, ponieważ najczęściej dzieje się to na zasadzie rekompozycji ciała. Sprzyja temu oczywiście odpowiednia dieta. Istotne jest również zachodzenie zmian biochemicznych, które sprawiają, że nasz organizm łatwiej adaptuje się do zwiększonego wysiłku i szybciej zachodzą w nim procesy regeneracyjne. Im częściej ćwiczymy nasze mięśnie tym łatwiej pozbywamy się również z naszego ciała metabolitów i innych toksycznych substancji. Do tego oczywiście musimy pamiętać o aspektach estetycznych. Zadbana sylwetka zawsze wygląda zdrowiej i atrakcyjniej, a jędrne mięśnie potrafią zniwelować widoczność cellulitu czy efektów starzenia się naszej skóry.


IMG_5340Układ kostny

Regularne treningi wywierają też bardzo pozytywny wpływ na aparat kostno-stawowy, co objawia się zwiększeniem elastyczności i sprężystości torebek i więzadeł w stawach. Wpływają również korzystnie na uwapnienie kości, a także poprawną prace naszych stawów i – co bardzo istotne – zwiększenie ich ruchomości.

 

IMG_5190Układ krążenia

Wysiłek fizyczny ma ogromny wpływ na nasze serce. Często nie mamy świadomości jak duże znaczenie ma chociażby w zapobieganiu niewydolności krążenia, chorobie wieńcowej, zmianach zatorowo-zakrzepowych, nadciśnieniu i wielu innych schorzeniach. Tryb naszego życia, praca siedząca, godziny spędzane przed komputerem czy ekranem smartfona powodują, że jesteśmy dużo bardziej narażeni na te choroby. Dlatego powinniśmy pamiętać o aktywności każdego dnia, nawet w formie 15-20 minutowego spaceru na świeżym powietrzu.

 

IMG_4703Układ oddechowy

Wysiłek fizyczny powoduje usprawnienie procesu zaopatrywania w tlen naszego organizmu, co przekłada się na zwiększenie pojemności płuc, zwolnienie rytmu oddechowego, a nawet obserwuje się korzystny wpływ na naszą sylwetkę poprzez wzmocnienie mięśni oddechowych, które poprawiają postawę naszego ciała.

 

IMG_5546Układ nerwowy

Ćwiczenia fizyczne pobudzają pracę ośrodkowego układu nerwowego i pomagają zniwelować problemy z równowagą i  koordynacją ruchową. Podczas wysiłku tworzą się również w naszym organizmie nowe połączenia między układem nerwowym a mięśniowym, co wpływa na szybkość wymiany bodźców i przetwarzania informacji między tymi układami.

 

Narządy wewnętrzne

Gdy regularnie uprawiamy sport, nasze narządy wewnętrzne są bardziej ukrwione i dotlenione co znacząco poprawia jakość ich pracy i odporność na szkodliwe czynniki. Poprawia się praca gospodarki hormonalnej i enzymowej oraz znacząco wzrasta ogólna odporność naszego organizmu.

 

Wysiłek fizyczny oddziałuje na cały nasz organizm, jednak równie istotne znaczenie ma to jak treningi wpływają na naszą psychikę. Sport obniża poziom kortyzolu – hormonu odpowiedzialnego za stres. Regularne treningi pomagają też w zachowaniu równowagi życiowej. Jest to czas, w którym dbamy o siebie co samo w sobie daje nam poczucie szczęścia. Podczas ćwiczeń fizycznych możemy wyrzucić z siebie negatywne emocje, oderwać się od codziennych problemów i złapać oddech patrząc na nie z dystansu.

By dobrze czuć się podczas treningu warto też pamiętać o odpowiednim stroju do ćwiczeń. Najlepiej takim, który nie będzie krępował naszych ruchów, pozwoli naszemu ciału oddychać i pomoże nam w osiąganiu kolejnych celów treningowych. Takie są ubrania nowej polskiej marki Athletic Rebel stworzonej przez parę pasjonatów sportowych. Ich ubrania testowane są przez trenerów i sportowców, dlatego prezentują najwyższą jakość wykonania oraz wygodę.

BANNER-Blog-Zawartosc

 

1 Comment

  1. lik czarter Giżycko
    lik czarter Giżycko09-19-2019

    W skrócie sport oddziałowuje na wszystko. Od lat biegam codziennie po mojej miejscowości (Pięknej Górze) po 1 godzinie dziennie. Reszta praca przy komputerze i w porównaniu do moich koleżanek, czuję się świetnie.

Leave a Reply