Joga twarzy – jak ją wykonywać?

Joga twarzy – jak ją wykonywać?

Samo smarowanie twarzy różnymi specyfikami nie wystarczy, chcemy odmłodzić i rozruszać nieco Twoją twarz! Stań przed lustrem i wykonaj wszystkie zaproponowane przez nas ćwiczenia. Do dzieła! Zobaczcie, czym jest joga twarzy i jak ją wykonywać.

Dzisiejsze życie wiąże się z ogromnym pośpiechem, brakiem czasu dla siebie. Każdej z nas wydaje się, że same kosmetyki uczynią za nas cuda. I w sumie poniekąd tak jest, ale najlepsze i najbardziej widoczne gołym okiem efekty osiągniemy tylko wtedy, gdy do codziennej pielęgnacji dołączą także inne rytuały, na przykład modna ostatnio joga twarzy.

Zanim zaczniesz, mamy dla Ciebie kilka wskazówek!

  • Pamiętaj, jeśli chcesz uzyskać widoczne efekty, ważne jest, aby ćwiczenia wykonywane były regularnie i we właściwy sposób. Prawidłowo robiona gimnastyka twarzy zredukuje głębokość zmarszczek i zapewni potrzebny Twojej skórze relaks. Dzięki systematyczności, pierwsze efekty zobaczysz już po 2-3 tygodniach, kiedy to dzięki temu, że mięśnie zwiększą swoją objętość, widocznie poprawi się napięcie skóry.
  • Podstawą jogi jest relaks. Bardzo ważne jest, żeby odpowiednio nauczyć się rozluźniać mięśnie. Ćwiczenia polegają więc głównie na „robieniu min” – rozkurczaniu poszczególnych mięśni, a następnie ich napinaniu.
  • Na początku wykonuj ćwiczenia przed lustrem, dla pewności, że robisz to poprawnie. Jak opanujesz podstawy, będziesz mogła wykonywać je praktycznie zawsze i niemal wszędzie!

Ten naturalny, niezwykle tani lifting poprawi jędrność Twojej skóry i spowolni jej procesy starzenia się. Twoja twarz będzie wyglądała młodziej i promienniej!

Twarz lwa

joga twarzy - jak ją wykonywać

Klasyczna pozycja Simhasana rozciągająca wszystkie mięśnie twarzy. Ćwiczenie to ma również za zadanie uwolnić Cię od wszelkich napięć emocjonalnych. Na wdechu napręż całe ciało, a przede wszystkim mięśnie twarzy i zaciśnij pięści. Na wydechu wystaw język, zakręć oczami o otwórz dłonie. Zastygnij w tej pozycji przez ok. 10 sekund, a potem powtórz cały proces dwa razy. Najważniejsze w tym ćwiczeniu jest to, abyś napinała i obkurczała mięśnie twarzy, ponieważ w ten sposób uwalniasz je od nacisków i napięć.

 

Marilyn Monroe

joga twarzy - jak ją wykonywać

Wzmacnia mięśnie ust i ładnie je kształtuje. Uformuj usta jak do pocałunków, tak jak Marilyn Monroe i poruszaj mięśniami z tego obszaru. Możesz zwinąć dłonie w piąstki i przyłożyć je do ust – w ten sposób stawiasz dodatkowy opór swoim mięśniom. Ćwiczenie pozwala uwydatnić wargi, także ładnie wygładzić i ukształtować ich okolice.

 

 

 

Twarz Buddy

joga twarzy - jak ją wykonywać

Usiądź w taki sposób, by Twój kręgosłup był wyprostowany. Zamknij oczy i wyobraź sobie świetlisty punk między brwiami. Skoncentruj się na nim, jednocześnie rozluźniając mięśnie twarzy. Porusz szczęką w prawo, potem w lewo, dotknij językiem tylnej ścianki zębów. Następnie leciutko się uśmiechnij, rozluźnij się i poczuj, jak Twoja twarz się wygładza. Pozwól sobie na taki relaks przez kilka minut dziennie, jego efektem będzie pełne rozluźnienie i wygładzenie twarzy.

 

Zdziwione oczy

joga twarzy - jak ją wykonywać

Otwórz jak najszerzej oczy, ale nie unoś brwi i nie marszcz czoła! Pracują tylko same powieki, nie używaj żadnych innych mięśni twarzy przy tym ćwiczeniu. Przez kilka sekund patrz w jeden punkt w przestrzeni. Potem zamknij oczy i przyciśnij powieki z całych sił, ale nie mruż ich!

Wykonuj to ćwiczenie codziennie w serii czterech powtórzeń.

 

 

Przeciwko „kurzym łapkom”

joga twarzy - jak ją wykonywać

Ćwiczenie zapobiega opadaniu i obwisaniu skóry pod oczami i cofa już powstałe już „kurze łapki”. Uśmiechnij się, a następnie połóż opuszki palców na zmarszczkach wokół oczu. Powstałemu naciskowi przeciwstawiaj się poprzez naprężanie partii mięśni pod oczami. Staraj się  włączać w to ćwiczenie innych partii mięśni twarzy. Wykonuj je regularnie po 20 powtórzeń, a jak dojdziesz to wprawy, możesz nawet tę liczbę podnieść do 40.

 

 

Rozciągnięty uśmiech

joga twarzy - jak ją wykonywać

Przyłóż palce – wskazujący i środkowy, ponad kącikami ust. Rozchyl usta, a potem mocno rozciągaj je na zewnątrz, jednocześnie spróbuj ściągnąć wargi w dzióbek. Powtórz kilka razy. Tym ćwiczeniem wzmocnisz mięśnie odpowiedzialne za opadanie kącików ust.

 

 

 

 

Satchmo

joga twarzy - jak ją wykonywać

Rozciąga i wzmacnia mięśnie policzkowe, kojarzy się z grą trębacza. Weź bardzo głęboki oddech, zaciśnij usta, nadmij policzki. Możesz do ust przyłożyć dłoń, stawiając w ten sposób dodatkowy opór mięśniom. Powstałe w ustach ciśnienie przerzucaj z jednego policzka na drugi, aż do momentu, gdy poczujesz, że musisz nabrać kolejny oddech.

 

 

 

Napięte usta

joga twarzy - jak ją wykonywać

Kolejne ćwiczenie również znacząco poprawia stan skóry wokół ust. Otwórz usta, postaraj się wykonać taki ruch, jakbyś chciała sięgnąć ustami do przodu, mocno i daleko. Jednocześnie dotknij językiem tylnej ścianki zębów i przyłóż dłonie do twarzy, stawiając opór mięśniom rozciągającym usta. Powtarzaj to ćwiczenie 3 razy dziennie.

 

 

 

Podniesione czoło

joga twarzy - jak ją wykonywać

Pozwala umocnić największy mięsień czoła. Napręż i unieś mięśnie powyżej brwi, czyli po prostu zmarszcz czoło. Następnie staraj się opuszkami palców wygładzić zmarszczki od nasady brwi w kierunku skroni. Powtórz to ćwiczenie 20 razy w dość szybkim tempie. Nie przejmuj się powstałym na czole zaczerwienieniem, wynika ono ze zwiększenia cyrkulacji krwi w tym obszarze.

Wykonujecie jogę twarzy? Jak Wam się podobają te ćwiczenia?

Leave a Reply